کد خبر 862288
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
سازمان محیط زیست

مدیر اسبق پروژه حفاظت از یوز ارزش معنوی وجود سازمان محیط زیست را در جهت حفظ میراث طبیعی حائز اهمیت دانست و گفت: تغییر ساختار در این سازمان باعث تنزل آن می شود و نتیجه مثبتی در پی ندارد.

به گزارش مشرق، علیرضا جورابچیان مدیر اسبق پروژه حفاظت از یوز پلنگ مساله تغییر ساختار سازمان محیط زیست را مساله جدیدی ندانست و یادآور شد: در نخستین سالهایی که این بحث پیش آمد در سازمان محیط زیست فعال بوده و به عنوان نماینده این سازمان با مسئولان سازمان جنگل ها مذاکراتی داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که از ادغام این دو سازمان نتیجه مثبتی نخواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید:

در حاشیه شکارفروشی‌ به اتباع آمریکایی

جورابچیان گفت: اگر وظایف سازمان محیط زیست را درست درک کنیم متوجه می شویم که در کنار نقش نظارتی که این سازمان بر عهده دارد، مسئولیتش در قبال حیات وحش اجرایی است.

وی ادامه داد: تنها نهاد دولتی که نقش اجرایی در قبال حیات وحش دارد، سازمان محیط زیست است و اکنون که به صورت مستقل کار می کند این وضعیت حیات وحش است،  اگر تنزل پیدا کند وضعیت حیات وحش ما صد در صد تضعیف خواهد شد.

مدیر اسبق پروژه یوز اینچنین پیشنهاداتی را مربوط به ناآگاهی تخصصی نسبت به وضعیت حیات وحش عنوان کرد و گفت: ما به نسبت بسیاری از کشورها حیات وحش غنی داریم و برای حفظ آن باید درک خود را از ارزش آن بالا ببریم تا بلایی که بر سر یوز پلنگ آمد بر سر دیگر گونه های ارزشمندمان نیاید.

وی افزود: ارزش معنوی سازمان هایی همانند محیط زیست بیشتر از ارزش اقتصادی آن است، گرفتاری ما این است که مدیریت مان تخصصی نیست و مدیرانی بر سر کار می ایند که ارزش این میراث را نمی دانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس